Skip links

Baselworld 2013: Trendy w biżuterii i zegarkach

W tym roku targi Baselworld odbyły się w nowej hali zaprojektowanej przez szwajcarskich architektów Herzog & de Meuron. 1,460 wystawców z 40 krajów prezentowało swoje nowości. Były to już 41-sze międzynarodowe targi zegarków i biżuterii w Bazylei w Szwajcarii, które trwały od 25 kwietnia do 2 maja. 122,000 odwiedzających i 3,610 reprezentantów z mediów ze 100 narodowości przybyło do Bazylei aby dowiedzieć się o najnowszych trendach w biżuterii i zegarkach bezpośrednio od producentów. W tym roku frekwencja była rekordowa.

Dzięki nowej koncepcji pokazowej Baselworld dostosował się do faktu, że światy zegarków i biżuterii stają się coraz bardziej powiązane. Niektóre z firm reprezentowanych na Baselworld 2013 to Breguet, Breitling, Bulgari, Chanel, Chopard, Dior, Gucci, Hermès, Hublot, Louis Vuitton, Omega, Oris, Patek Philippe, Rolex, Swarovski, Swatch, Tag Heuer, Tissot, Tudor, Versace i Ulysse Nardin.

Casio wykorzystało targi Baselworld 2013 jako okazję do ogłoszenia o wprowadzeniu nowych trzech modeli do swojej kolekcji zegarków dla kobiet z linii SHEEN . Nowe modele SHE-3504 są wysadzane kamieniami Swarovskiego. Na swojej konferencji prasowej 25 kwietnia firma utożsamiła swoją markę SHEEN ze znaną aktorką i modelką Elisabetta Canalis. 34-letnia ciemnowłosa piękność, która jest również znana jako była dziewczyna George’a Clooneya reprezentuje kobiecą elegancję, styl i pewność siebie – tak samo jak marka SHEEN. Na Twitterze (@JustElisabetta) napisała, “Jestem szczęśliwa i dumna z zostania ambasadorką europejskiej marki dla #Casio #Sheen #BaselWorld instagram.com/p/Yh08qDk0_n/“. Link prowadzi do jej zdjęcia w Instagramie, na którym ma na sobie zegarek SHEEN.

Na targach pojawiło się dużo znanych osobistości. Gwiazda tenisa Roger Federer będący ambasadorem marki Rolex zatrzymał się przy stoisku szwajcarskiego producenta zegarków 25 kwietnia. Został zauważony pod halą targową przez zespół z Baselworld, który zrobił zdjęcie. Sportowiec Felix Baumgartner, znany ze swojego skoku ze stratosfery odwiedził Zenith jako ambasador marki. Amerykański producent muzyczny Swizz Beatz zaprezentował nowe słuchawki na stoisku Hublot ogłaszając jednocześnie nową kreatywną współpracę producenta zegarków z wytwórcą słuchawek Monster. Nawet przed oficjalnym otwarciem nowego kompleksu nie zabrakło towarzystwa gwiazd. 23 kwietnia amerykańska piosenkarka Lana del Rey dała koncert, na który zaproszono ponad 1,000 reprezentantów z mediów.

Prawdziwą nowością był Type 3 prezentowany przez belgijską markę zegarków Ressence, założoną w 2009. Ten zegarek zaprojektowany przez Benoît Mintiens, zawiera dyski, które wskazują godziny, minuty i sekundy. Dyski te są fluorescencyjne powodując iluzję jakby tarcza swobodnie pływała na szafirowej powierzchni. Efekt jest fenomenalny. Projekt jest abstrakcyjny i minimalistyczny. Model z cyframi i neonowymi zielonymi wskazówkami jest wyjątkowo ciekawy.

Projektanci biżuterii zaprezentowali ogromną różnorodność swoich produktów. Oto niektóre trendy, które wydały nam się godne uwagi:

1. Biżuteria dostępna na każdą kieszeń.

Włoska marka Ti Sento Milano jest jednym z przedstawicieli tego trendu. W tym roku firma obchodzi swoje dziesięciolecie prezentując kolekcję Ti Sento 10 Fabulous Years Collection. Jest to kolekcja pierścionków ze srebra wysokiej jakości powlekanego rodem, niektóre z pozłacanymi elementami. Całość zapakowana w pudełeczka jak eleganckie czekoladki.

2. Miksowanie i łączenie jak największej ilości biżuterii tego samego typu.

Wielu producentów biżuterii oferuje kolekcje z elementami, które w świetny sposób można ze sobą łączyć i nosić jednocześnie w dużej ilości. Kilka pasujących do siebie pierścionków na jednym palcu, wiele bransoletek w różnych odcieniach na ręce czy też kilka różnych kolczyków w uchu jest teraz jak najbardziej w modzie. Brazylijska marka Brumani jest jednym z reprezentantów tego trendu. Bransoletki z kolekcji Boabab — prezentowane na zdjęciu z 18k żółtego i różowego złota z brązowymi i białymi brylantami, różowym, przydymionym i cytrynowym kwarcem, różowym turmalinem, rubinowo-mandarynkowym granatem i akwamarynem – stanowią wizytówkę brazylijskiego stylu życia.

3. Więcej biżuterii dla mężczyzn

Nareszcie modnym panom jest coraz łatwiej znaleźć biżuterię dla siebie. Z roku na rok kolekcji męskich jest coraz więcej. Na Baselworld 2013, brytyjski projektant biżuterii Stephen Webster, zaprezentował swoją kolekcję biżuterii przeznaczoną dla mężczyzn. Znajdziemy tu grawerowane, polerowane i powlekane rodem srebrne elementy o męskim charakterze.

Image credits
Header image: © Baselworld; other images: see image captions